Försäljning från frimärksbutiken sker endast per post.

För bästa visning på en dator gör du bilden längst upp så bred att det syns vitt på sidorna.

Det behövs ingen registrering för att handla. När du vill köpa något klickar du på ”lägg i varukorgen”.

När du är klar att sända in din beställning klickar du på varukorgen. Du har fort­farande möjlighet att ångra dig och ta bort något i varukorgen innan du sänder in din beställning. En del frimärken kan förekomma i flera kategorier och om du klickat på två ställen för samma frimärken syns det på antalet i varukorgen. Detta bör du kolla innan beställningen sänds in. När du ändrar antalet i varukorgen måste du klicka på uppdatera. Gå sedan vidare till kassan. När något är slutsålt tas det bort så snart jag hinner. Detta kan innebära att något i butiken redan är sålt. Beställningarna expedieras i tur och ordning.

För att se större bild klickar du på texten ”förstora bild ” . Sedan klickar du på frimärket. För att komma tillbaka till sidan klickar du på det svarta.

De flesta postfriska finns från början i flera ex och bilderna är exempel­bilder. När det anges (ob) så är det originalbild för just den annonsen.

Frimärkena beskrivs med Land, utgivningsår och katalognummer. F står för Facit, som används för nordiska frimärken. M står för Michel, som används för resten av världen. Två stjärnor ** betyder postfriska märken. Kpl betyder komplett serie enligt katalogen utan ev. block eller varianter.  

Sökfunktionen är f.n. avstängd men alla länder och motiv har en egen kategori och kan sökas den vägen.

 Beställningar inom Sverige sänds med räkning för betalning till Plusgiro inom 14 dagar. För större beställningar och nya kunder kan ibland förskottsbetalning önskas. Alltid förskottsbetalning för kunder utom Norden. Från utlandet till IBAN/BIC eller Paypal. Beställningar utom Norden som ej rekommenderas sänds på kundens risk. Kan erbjuda REK till reducerat pris.

Porto upp till 100 gram inom Norden 12:- , i övrigt enligt postens prislista. Använder vid behov rabattfrimärken och sänder inplastat med styv kartong.

 Ångerrätt. Kunden har 14 dagars ångerrätt och betalar då returfrakten.